- Intake
- Kennismaken met de onderneming: activiteit, bedrijfscultuur, organisatie, behoeften.
- Vastleggen van een duidelijk profiel van de in te vullen functie: inhoud, verantwoordelijkheden, plaats in het organogram, indicatie van de verloning.
- Vastleggen van een duidelijk profiel van de ideale kandidaat: competenties, vaardigheden, opleiding, ervaring, persoonlijkheid, talenkennis.
- Vastleggen van de verschillende stappen in het project.
- Opmaken en goedkeuren van de functieomschrijving (optie).
- Rekruteren
- Opstellen advertentie.
- Vastleggen en inschakelen van rekruteringskanalen.
- Actief zoeken in interne en externe databases.
- Gebruik maken van het netwerk van Jos.
- Behandelen van ontvangen sollicitaties.
- Selecteren
- Telefonisch screenen van potentiële kandidaten.
- Afnemen van een diepte-interview met kandidaten die na de eerste screening lijken te voldoen en nog interesse tonen.
- Referenties navragen bij vorige werkgevers.
- Beslissen of kandidaten voldoen aan het vooropgesteld profiel.
- Voorstellen van kandidaten aan de onderneming (persoonlijk of via mail) en opvolging.
- Vastleggen van afspraken met de onderneming.
- Opvolgen van het verloop van de gesprekken tussen kandidaten en onderneming.
- Testen (Het diepte-interview bevat gewoonlijk een korte analyse volgens de KernTalentenmethode. Op verzoek van de onderneming of kandidaat wordt een uitgebreide KernTalentenanalyse voorzien).
- Beslissen
- Eindbeslissing nemen.
- Vastleggen van modaliteiten van het contract en opstartdatum.
- Ondertekenen van het contract.
- Evalueren en bijsturen
- Na elke aanwerving volgen 3 evaluatiemomenten met zowel de onderneming als de kandidaat.
- De feedback zal helpen om in de toekomst nog beter in te spelen op de specifieke behoeften van je onderneming.